سفارش تبلیغ
صبا ویژن
معراج
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، راهصواب و هدایتش را به او می نماید و به او توفیق فرمانبری ازخود می دهد . [امام علی علیه السلام]
نویسنده : بیدار:: 84/11/1:: 12:35 عصر

اخبار مذهبی

امسال باید نگاه عاشورایی به دهه مبارک فجر داشته باشیم .

حجه الاسلام مهدوی امین معاون فرهنگی سازمان تبلغیات اسلامی استان کرمانشاه با اعلام مطلب فوق در شورای برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی این سازمان اظهار داشتند : با توجه به اینکه امسال دهه اول محرم الحرام با دهه مبارک فجر تلاقی پیدا کرده ، باید با برنامه ریزی منسجم و همکاری کلیه دستگاههای فرهنگی ، مساجد ، هیئات مذهبی و تشکلهای دینی فرهنگ حسینی را با استفاده از فرامین بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و دیدگاههای و فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به شکل صحیح برای افراد جامعه خصوصاً نسل جوان که دوران انقلاب را درک نکرده اند تشریح ، تبین و ارائه بنمائیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کردند : اگر ما با انجام برنامه ریزی مناسب و بهره بردای از فضای معنوی ایجاد شده در ماه محرم ، مراسم ها ی سنتی را که در این ایام برگزار می شود را با مبارزه و قیام ملت ایران علیه حکومت ظلم و جور ستمشاهی هماهنگ کرده و نتایج این دو قیام را برای آینده سازان مملکت خود تشریح نمائیم در آنها حس خودباوری و روح مبارزه حق طلبانه با حاکمان زور و در رأس آن استکبار جهانی تقویت خواهد شد.

حجه الاسلام مهدوی سپس نقش کمیته مساجد ، تشکلهای دینی و هیئات مذهبی ستاد برگزاری مراسم دهه مبارکه فجر استان را که به عهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده را به علت وجود بیش از 650 هیئت دارای مجوز در استان ، هم از جنبه کمی بسیار مهم دانسته و هم در بعد کیفی مانند مردمی بودن مراسم ، و حجم وسیع برنامه های آنها در دهه فجر و دهه محرم الحرام را مهم ارزیابی کرده و خواستار همکاری تمامی واحدهای مختلف سازمان جهت اجرای برنامه های این کمیته شدند. در ادامه جلسه برنامه های کمیته مساجد ، تشکلهای دینی و هیئات مذهبی ستاد دهه فجر و همچنین برنامه های پیش بینی شده سازمان تبلیغات اسلامی در دهه فجر و در دهه اول ماه محرم الحرام را بشرح ذیل بیان نمودند .

1- برگزاری جلسه سالانه هیئات مذهبی استان کرمانشاه تحت عنوان « فجر آفرینان عاشورایی» به منظور تجلیل از مسئولین هیئات مذهبی نمونه ، خانواده شهدا و ایثارگر هیئاتی ، تشریح برنامه های هیئات در دهه مبارک فجر ، ده روز اول ماه محرم الحرام و هماهنگی برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی و در روز چهارشنبه 5 بهمن ماه سال 1384 .

2-برگزاری مراسم عزاداری ابا عبداالحسین (ع) از شب اول محرم الحرام مصادف با 11 بهمن 1384 لغایت دهم ماه محرم مقارن با 20 بهمن ماه 1384 همراه با سخنرانی روحانیون در زمینه قیام امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی ایران.

3- اعزام بیش از 200 نفر از مبلغین حوزه های علمیه به شهرها ، بخش ها و روستاهای استان از 11 بهمن ماه سالجاری تا پایان دهه مبارک فجر به مناسبت ماه محرم و دهه مبارک فجر که از این تعداد حدود 120 نفر از حوزه علمیه قم اعزام شده و بین 70 تا 90 نفر نیز از روحانیون حوزه های علمیه استان اعزام می شوند .

4- توزیع نذورات ماه محرم و دهه فجر در بین هیئات مذهبی و مساجد با همکاری سازمان بازرگانی استان از 12 بهمن ماه 1384.

5- توزیع اقلام فرهنگی در بین هیئات مذهبی و مساجد در خصوص دهه فجر و ماه محرم.

6- اجرای مسابقه فرهنگی و علمی جهت جوانان به نام «فرهنگ ساز نمونه انقلاب کیست ؟» در طول دهه مبارک فجر در سراسر استان کرمانشاه برای اولین بار در کشور.

7- اعزام نفرات برتر قرائت قرآن کریم استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر به اصفهان .

8- برگزاری 5 جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در 5 شهرستان استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر.

9- برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن کریم در شهرستانهای استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری

10- برگزاری گردهمایی زنان نخبه استان کرمانشاه به منظور تشکیل خانه زنان نخبه در کلیه شهرستانهای استان در روز چهارشنبه 12 بهمن ماه 1384 ساعت 30/9 صبح در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مصادف با روز دوم محرم الحرام و روز انقلاب اسلامی ، ولایت حسینی ، امام خمینی و رهبری .

11- برگزاری همایش قرآنی «برکرانه نور» به منظور اجرای مسابقه قرائت ، تفسیر و حفظ قرآن کریم با حضور جوانان منتخب شهرستانهای استان در روز شنبه 15 بهمن ماه 1384مصادف با پنجم محرم الحرام و روز انقلاب اسلامی ، رأفت حسینی ، مهرورزی و امید به آینده ، که در این همایش از هر شهرستان 3 خواهر و 3 برادر در قرائت و حفظ و 3 خواهر و 3 برادر در تفسیر قرآن کریم ، مجموعاً 150 نفر شرکت می نمایند .

12- برگزاری همایش «سفینه النجاه» به منظور تجلیل از 14 پیر غلامان امام حسین (ع) ، متوفی در 100 سال اخیر ، شامل حسینیه سازان ، مداحان و شاعران اهل بیت (ع) از کلیه شهرستانهای استان ، در روز دوشنبه 17 بهمن ماه 1384 مصادف با هفتم ماه محرم و روز انقلاب اسلامی ، عدالت حسینی ، دولت اسلامی و محرومیت زدایی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه .

13- برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور کلیه هیئات مذهبی در سطح شهرها و بخش های استان در روزهای 19 و 20 بهمن ماه 1384 .

14- شرکت دسته جمعی هیئات مذهبی و مؤمنین مساجد به صورت هماهنگ در نمازهای جمعه 14 و 21 بهمن ماه 1384 و راهپیمایی روز 22 بهمن ماه 1384 .


نظرات شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

1903:کل بازدید
0:بازدید امروز
0:بازدید دیروز
درباره خودم
معراج
حضور و غیاب

یــــاهـو

لوگوی خودم
معراج
اشتراک